Categories: REISEBLOGGREISEGUIDE

CRUISE MALDIVENE-SRILANKA-INDIA MED BARN

I forbindelse med vårt opphold på Maldivene fant vi rimelige cruisebiletter fra Maldivene til India og Sri Lanka i hele 14 netter. Å reise med barn på cruise til India og Sri Lanka var for oss en genial, trygg og barnevennlig måte å oppleve India. I utgangspunktet hadde vi aldri kommet til å reise til India med ett spebarn,men med ett cruise som base ble dette en fantastisk opplevelse.

HVA BETALTE VI FOR CRUISET

Vi betalte 14300 kr for to voksne og ett barn. Cruisetskipet gikk fra maldivene og varte i 14 netter.All mat var inkludert men ikke drikke. Vil derfor anbefale å kjøpe drikkepakke. Drikkepakken kan man forhånsbestille eller evt bestille når man kommer på cruiset.

CRUISE, EN ENKEL MÅTE Å OPPLEVE EKSOTISKE REISEMÅL MED SPEBARN

Kan ikke tenke meg til at det finnes noen bedre måte å oppleve india på med  spebarn. Cruiset stoppet på mange forskjellige steder langs kysten. Vi valgte å bestille de fleste utfluktene gjennom cruise selskapet, og fikk dermed oppleve masse på en enkel måte.

UTFLUKTER FRA CRUISET

I hver havn var det mange ulike utflukter man kunne velge mellom med ulik varighet. Prisene på utfluktene lå mellom 400 kr-700 kr pr person.Barn under 3 år var gratis.

(Amalie syntes elefanten var litt skummel. Sri Lanka)

Ønsker man ikke å ta utflukter gjennom cruiset men utforske stedene på egenhånd kan man gjerne få det mye billigere . Man bør da bruke litt tid på å sjekke reisemålet, taxi priser osv. Så lenge vi reiste med ett lite barn følte vi det tryggere og enklere med arrangerte turer. Båten lå tre hele dager i Mumbai. Den første dagen  tok vi en guidet tur gjennom cruise selskapet. Den andre dagen dro vi ut i den kaotiske byen på egenhånd med taxi.

CRUISET HAR GITT OSS MANGE MINNER OG INNTRYKK

Man blir vitne til en del fattigdom i India. Det er umulig å ikke bli berørt av det. Dette bildet er tatt ut av taxi vinduet i Mumbai.
(Bilde over )Dhobi Ghat i Bombay (Mumbai) verden største utendørs vaskeri.

India har for oss vært en spesiell opplevelse. I ettertid ser vi at ungdommene så absolutt skulle vært med å opplevd disse store kulturforskjellene som vi ble vitne til.

Det var fantastisk vakkert i Kerala Backwaters(bildet over og under). Anbefales. Vi tok en tur som var organisert av cruise selskapet.

Inderne er svært glade i barn. Vi opplevde flere ganger daglig at folk kom bort å ville ta selfie med Amalie.
I Mumbai var det mange spennende inntrykk 🙂
I Goa var det mange flotte hoteller.
Stranda vi besøkte i Goa var kjempeflott, men ble vitne til en del tigging .
Etter utfluktene var det deilig å komme om bord i båten å bare slappe av.
Utsikt mot Mumbai (Bombay)

Det overrasket oss litt at vi ikke møtte flere skandinaviske mennesker om bord. De fleste som reiste med båten var indiske familier og eldre sør europeere. Hver kveld fikk vi et nyhetsblad i posthylla utenfor lugaren vår. Der sto det nyttig informasjon om den kommende dagen. Eksempel: værmelding, aktiviteter om bord, klokkeslett for de ulike buffeene, når vi ankom havn osv.

(Bildet over) Lekerommet ombord. På barneklubben kunne foreldre få barnepass for barn over 3 år.

Amalie fikk flere ganger iløpet av turen invitasjon til Peppa gris show i posthylla.

Peppa pig, en stor favoritt.
(Bildet over) Det var absolutt ikke overfyldt på båten.

På dagtid ble bassenget ombord flittigt brukt.  Det var kjempefint å trille rundt å utforske båten med barnevogn.

På kveldstid kunne vi velge mellom vanlig middagsbuffe eller en 5 retters middag. Det var påkrevd at man gikk i penere anntrekk om man skulle på 5 retters middag. Kjempekosli. Det var egen barnemeny, tilgang til barnestoler på alle resturantene og alle menyene sto på engelsk.

Vi valgte å bo på Innvendig lugar(bilde under).Dette var det billigste bo alternativet på dette cruiset.

Man trenger visum for å reise til India.HVORDAN SØKE OM VISUM TIL INDIA

Jeg mener at turen er barnevennlig og anbefaler den gjerne . Denne turen har vært en fantastisk opplevelse/eventyr som jeg ikke ville vært foruten.

Tilbake til hovedside HER

This website uses cookies.